Pagina's

vrijdag 16 augustus 2013

Semi Wash n go losse fingercoil

Hoi allemaal,

Na mijn deepconditioner ga ik nu mijn haren stylen. Ik ging voor een wash n go met een twist van fingercoils. Fingercoils is een methode waarbij je met behulp van je vingers met name je wijsfinger krullen maken. Bij de haar style heb ik de volgende producten gebruikt:

Leave-in:
Cantu Sheabutter leave in conditioning repair cream

*Gemaakt met pure sheabutter, 
*stopt en hersteld haaruitval/breuk, laat haar zacht, glanzend en handelbaar, 
*hersteld gesplitte puntjes en verminderd frizz,
beschermd het haar voor heat damage,
*geformuleerd voor ernstig beschadigd droog van grof haar,
*helpt om sterk, lange, gezonde haar te bevorderen.

Gebruiksaanwijzing fabrikant:
* Dagelijkse styling: Aan brengen op droog haar. Smeert ruime hoeveelheid product in je haren, werk het product in vanaf de haarwortels tot de haar puntjes. Kam het door voor een gelijke verdeling. Breng meer product bij puntjes bij lang haar en probleem gebieden.
Leave in behandeling: aanbrengen zoals beschreven werd bij 'dagelijkse styling' maar nu moet je product direct aanbrengen na shampoo.  Bedekt je hoofd nu  met een plastic muts en laat het het product inwerken 's nachts voor een maximale absorptie en intensieve conditioning.
*Frizz vrije haar: dagelijks aanbrengen op gesplitte haar puntjes of beschadigde gebieden. Kam door and laat het natuurlijk drogen.

Prijs: €8.25  overal te koop bij toko.

Mijn bevindingen:  Er zijn verschillende reviews op het net, zowel positief en negatief.  Bij mijn werkt het prima en ik ben erg tevreden mee. Je kan last hebben van witte vlokken/flakes maar het verdwijnt snel naar mate je haren droog worden.

Staple wel of niet: Ja, ongeacht of ik andere leave in producten uitprobeert. Het blijft een blijvertje in mijn haar producten stash.


Sealing olie
Almond Enriched Hair Oil van Dabur Vatika
Deze olie bevat voedzame extracten van amandel, sesam en kokos olie,
 deze unieke formule helpt je haar te verzachtend, te verzorgen en te hydrateren,
geef je haar een zijdeglans zachtheid en glans.

Amandel: condition je haar en maakt het zacht
Kokosolie: Dringt haarschacht (de niet groeiende deel van een haar die uitsteekt uit de huid, uit de follikel) door om het te versterken en is ook bekend om haar dik te maken.
Sesam: bedekt de haar en geef het glans

Prijs: € 4.49 bij de toko, 200 ml

Mijn bevindingen: het is heel lichte olie en ik vind ook dat het lekker ruiken. Het geef je haar inderdaad een glans. Mijn haar voelt ook 2 a 3 dagen goed gehydrateerd aan. Het houdt de vocht (moisture) in je haren.

Staple wel of niet: Yep


Styler
Olive Oil Styling gel van Eco Styler

*Gemaakt met  100%  pure olijf olie

*Olijf olie help je hoofdhuid om op een natuurlijke wijze zijn eigen hydraterende systeem te regelen, 
*olijfolie helpt ook om vocht aan de hoofdhuid te trekken en houdt het in,
*deze gel laat je haar gewichtloos, met gezonde glans en sterke hold/stevigheid, geen vlokken(no flakes), niet plakkerig(no tack), anti jeuk, alcohol vrij en bevat uv bescherming.

Prijs: € 6.95 bij de toko, 945 ml

Mijn bevindingen: het is een hele goeie gel, inderdaad na het inbrengen voelde mijn haar niet plakkerig aan, voelde ook licht aan en ik had genoeg hair moving going on. Ik heb ook de argan olie  versie van de eco styler gel, deze  is ook een aanrader.

Staple wel of niet: jazeker

Mijn gebruiksaanwijzing:
Ik de leave in conditioning goed ingesmeerd in mijne haren en daarna heb ik het met de olie de vocht/moisture in gesealed. Daarna liet ik voor 30 min laten intrekken vervolgens heb met behulp van de gel de losse krullen/ fingercoils gemaakt. Ik pakte een plukje haar en die om mijn wijsvinger heen een routerende beweging gemaakt om zo de krullen/ coils te creĆ«ren. Ik heb de krullen niet super strak gemaakt zodat het meer om een wash n go ging lijken maar met beter gedefinieerde krullen.

Hier foto's van deze haar style:







Hier bewegende beelden:


Whaow, dit was een hele lange blog/rewiew.
Hoop dat het duidelijk en informatief was,
ik ben ook open voor suggesties,

Groetz,

Samantha aka vasammy








Geen opmerkingen:

Een reactie posten