Pagina's

zondag 12 februari 2012

Mijn haar was routine !!!

Hoi folks,

Vandaag heb ik mijn haren gewassen. Het was echt nodig, ik had zoveel product build up op mijn haren, dat ik mijn haren moest wassen zodat ie weer kon ademen bij wijze van spreken. Hoe vaak was ik mijn haren???Mijn streven is op elke week mijn haren te wassen of om de 2 weken. En een keer per maand doe ik een deep conditioning behandeling. Ik gebruikt verschillende producten, wat ik op dat moment in huis heb dat gebruik. De producten die ik vandaag heb gebruikt zijn:
  • Herbal Essences "Hallo Hydration" shampoo 
  • Herbal Essences "Hallo Hydration" conditioner ----> detangle
  • Organic Root Stimulator Olive Oil Replenishing pak ----> deep condition behandeling
  • Free sample van Taliah Waajid " The Great Detangler" for curly, coily and wavy hair textures, een leave-in conditioner
Pic: before washing  
        Mijn haar was routine:
  • Stap 1 shampoo: minstens 2 keer met shampoo wassen(afhankelijk hoeveel build-up producten je heb in haren). De shampoo goed in je hoofdhuid in masseren,om zo al producten die op je haren zitten uit te wassen. Masseren doe met je vingertoppen en niet met je nagels en daarna verwerk je de shampoo verder richting je haar punten.
  • Stap 2 conditioneer: bij deze stap ga mijn haar detanglen of de knopen die in mijn haren zitten uit te halen. Dit doe je het beste als je haren nat zijn en met een conditioneer er in. Ik verdeel mijn haren in 4 secties. Per sectie ga ik de conditioneer in haren inwerken en met behulp met een denman brush  ga ik mijn haren detangle. Als ik klaar ben een sectie , zet ik die een twist en  zo verwerk ook de andere secties.
  • Stap 3 deep conditioneer behandeling: hier verwerk ik mijn haar met Organic Root Stimulator Olive Oil Replenishing conditioneer. Daarna zet ik een plastic badmuts op en ik zet ook een hoofddoek op de badmuts. Daarna moet je om een beste resultaten(zodat conditioneer goed in haar penetreer) minstens 30-45 minuten onder een haardroogkap zitten. Haardroogkap heb ik niet daarom laat ik mijn eigen lichaam temperatuur z'n werk doen. Ik liet die conditioneer minstens 3 uur in mijn haar zitten.
Pic: deep conditioneer behandeling
  • Stap 4 stylen: hier style ik mijn haar met een leave-in conditioneer.
Pic: na stylen met een leave-in conditioneer
. 
En zo is het bijna een dagtaak om je haren doen met name als je kroeshaar heb, maar ja het moet. 

Groetz,

Vasammy

1 opmerking: