Pagina's

woensdag 24 oktober 2012

Mijn eerste "big chop".

Mijn eerste big chop was in 2007. Waarom van lang relax haar naar in de eerste instantie kort haar en daarna kroeshaar? Ik denk de rede is en was dat ik toentertijd niet zo lekker in me vel zat en ik wilde graag iets anders, ik wilde iets extreem doen. Als je iets extreem,makkelijk en snel wil doen aan je uiterlijk is de haar een makkelijke doel, je kan het steilen, krullen, knippen, weaven, vlechten, verven enzovoorts.

Relax days 2003
In 2005 kreeg ik mijn oudste dochter, ze was 1 maand te vroeg geboren wegen pre-eclamptie, ik had last van hoge bloeddruk. Als ging goed met haar en met mij. Maar daarna weet elke vrouw wel over de befaamde zwangerschap kilo's, some of us are lucky that their belly bounce right back in place after giving birth and some aren't so lucky. Bij mij gingen die zwangerschaps kilo's niet zo snel weg misschien dat ik zelf niet genoeg moeite deed om ze kwijt te raken. Ik was druk bezig met mijn dochter, gezin en werk.
Freshly mom and daughter 2005

Quality time moeder en dochter 2005
Mijn haren net gerelax 2005.
1e verjaardag 2006


Mijn haar was relax relatief lang over mijn
schouders heen, ik was niet blij als ik naar de kapper ging want elke keer dat ik daar na toe ging om te relaxen was ik een minstens 55 a 65 euro armer (hoe langer je haar hoe duurder!!) en ik was niet altijd tevreden met mijn hair cut!!! De big chop day, toevallig kwam een nichtje van mij op bezoek en we gingen einde van de dag naar Rotterdam Kruiskade. Op dat moment besloot ik dat ik 'het' ging doen dat ik mijn haren heel kort wou gaan knippen. We gingen een kapper zaak binnen, bij de vrouwen gedeelte was niemand meer aanwezig toen gingen maar naar de heren gedeelte en daar heeft een kapper al mijn relax haren weggehaald. Dat was de moment dat ik mijn kroeshaar reis of beter gezegd my natural hair journey begon.

1e Big chop 2007




Mijn 1e blonde koorts gekregen!!


1 opmerking:

  1. Good for you! Bij mij ging het wat anders, wat langzamer. Dat wil zeggen "zichtbaar" langzamer. Ik had namelijk "extensions" en onder die extensions groeide mijn natural hair flink door. Ik knipte steeds wat meer van het relaxte gedeelte weg, tot dat mijn natural hair lang genoeg was om te twisten.

    Mijn verandering was niet zo zeer om financiĆ«le redenen, maar omdat ik mezelf wilde zijn, dwz zoals God mij geschapen heeft. Imitatie is nooit zo goed als "the real thing". ♥

    BeantwoordenVerwijderen